Sjoerdje belde mij op een dag naar mijn praktijk.  Ze wilde graag een afspraak maken voor een intuïtieve massage. In het telefoongesprek was er, voor mij, onmiddellijk een “klik” met Sjoerdje. Sjoerdje vertelde mij dat ze de Pansori opleiding volgde en daar te horen had gekregen dat ze meer voor zichzelf moest gaan zorgen. De opmerking van Sjoerdje: “blijkbaar doe ik weer iets niet goed” herkende ik als geen ander. We schoten in de lach en dit werd de basis voor onze groeiende vriendschap.

In de zomer van 2018 werd het duidelijk dat Sjoerdje zich oververmoeid en ziek voelde. Ik maakte mij zorgen en hield een oogje in het zeil. Toen Sjoerdje te kennen gaf dat ze zo ziek was en niet meer kon ben ik onmiddellijk naar haar toe gegaan. Ik trof een ernstig zieke Sjoerdje aan. Vanaf die tijd volg ik Sjoerdje en haar ziekteproces van zeer nabij. Ik was erbij toen Sjoerdje de uitslag van uitgezaaide darmkanker kreeg. Ontzetting, boosheid, ongeloof, verdriet, humor; alles was er.
Toen Sjoerdje het verschrikkelijke nieuws te horen kreeg zag ik ook wat er gebeurde bij haar. Ze werd omringd door tal van artsen en verpleegkundigen, ze haalde haar schouders op en verzuchtte: “waar zal ik mij dan nog druk over maken”. Ik zag dat er een enorme zware last van haar schouders af viel. Sjoerdje werd Lichtstraal.

Haar ingeving om haar nalatenschap om te zetten in Stichting Lichtstraal werd onmiddellijk geboren.
Een intens en zwaar traject volgde voor Sjoerdje. En elke keer ben ik met Sjoerdje mee geweest naar het UMCG voor haar chemobehandelingen. Ik zag hoe zwaar het voor een Lichtstraal als Sjoerdje is om zich te midden van ongeruste artsen zichzelf te blijven en te kunnen blijven voelen wat goed voor haar is.

Ik voel mij bevoorrecht dat ik Sjoerdje mag volgen en bijstaan. We hebben de meest mooie gesprekken en delen intieme, kwetsbare zaken met elkaar.
Het gedachtegoed van Sjoerdje is ook mijn gedachtegoed.
Ik heb mij gekwalificeerd in het opstellingenwerk (familie-/systeemopstellingen). Het is werken met energieën, de spirituele wereld verbinden met het aardse bestaan.
In dit werk mag ik de verbinding herstellen in wie wij werkelijk zijn; een lichtstraal.

Het is verrijkend en prachtig voor mij om, samen met Sjoerdje, Harriët en Miranda dit via Stichting Lichtstraal verder uit te kunnen dragen.
En reken maar dat dit een sterke bijdrage levert aan een betere wereld!