Sjoerdje leerde ik 15 jaar geleden kennen als de nieuwe partner van mijn vader. Met de jaren werd ons contact steeds beter en nadat hun relatie eindigde werd onze band alleen nog maar hechter.

Vanaf januari 2017 heb ik samen met Sjoerdje haar website en facebookpagina beheerd, om zo meer aanloop naar haar praktijk te krijgen. Ook  verstuurden we maandelijks nieuwsbrieven met haar aanbod voor workshops zingen, verhalen vertellen en masseren. Het een liep beter dan het ander. Maar wat altijd goed gelezen werd, waren de blogs. Sjoerdje kan fantastisch schrijven en raakt daar vele mensen mee.

Vanaf het moment dat ze haar diagnose darmkanker kreeg hebben we haar nieuwsbrief omgezet naar een blog-mailing. Haar verhaal spreekt mensen aan, ze neemt je mee in haar leven en laat je mee ervaren wat zij doormaakt: positief en minder positief. En soms gewoon echt negatief. Het is ontzettend fijn om dit voor Sjoerdje te kunnen doen. Het is de verbinding tussen haar en ons, de mensen om haar heen.

Ik woon met mijn man Joop en onze 3 jongens Sander, Dennis en Martijn in Rosmalen, bij Den Bosch. Ik hou van natuur en buiten zijn, dans graag en probeer regelmatig tijd vrij te maken voor de sauna, massage of een wandeling. Ik werk als marketing medewerker bij Sonnevelt, opleiders voor vitaal leven. Ik sta erg open voor een holistische benadering: Lichaam en geest zijn een. Ook hierin vinden Sjoerdje en ik elkaar.

De afstand tussen Rosmalen en Leeuwarden is groot, maar niet onoverkoombaar. Middels appjes en een belletje houden we nauw contact. Het weekend op Vlieland afgelopen mei met mijn zussen en moeder is er een die in mijn herinnering blijft! Sjoerdje haar optimisme, haar zin in leven. Het is zo in strijd met haar diagnose. Zo maak je een lange strandwandeling en zit je bij de film. Het volgende moment ligt ze weer in het ziekenhuis voor een chemo waar ze probeert bij zichzelf te blijven. Van haar kracht om er elke keer weer een positieve draai aan te geven, daar kan ik veel van leren!

Ik vind het heel speciaal en fijn om deel uit te maken van Stichting Lichtstraal en daarmee het gedachtengoed van Sjoerdje voort te zetten. Want zij is nog lang niet klaar!