Een koor voor iets meer

Het Zingen voor erna Koor, is een koor bestaande uit leden van diverse koren Zingen voor je Leven uit het hele land. Zingen voor je Leven is ín het leven geroepen door de ‘Stichting Kanker in Beeld’, die zich in Nederland bezighoudt met creativiteit en expressie voor mensen geconfronteerd met kanker. Inmiddels bestaan er in ons land zo’n 36 koren.

In deze koren worden we regelmatig met verlies van een koorlid geconfronteerd en het kan als pijnlijk en emotioneel ervaren worden te zingen voor iemand die er niet meer is. Door een koor op te richten wat zich als steunpilaar aanbiedt aan een getroffen koor, ontstaat er een ondersteuning die de kracht geeft te zingen in een groot gevoel van samen.

In het Zingen voor erna Koor zoek ik een mogelijkheid de weg te bereiden voor iemand die dit leven gaat verlaten. Door te zingen in de wetenschap dat er een weg in liefdevolle trilling geopend kan worden, wordt er vanuit twee kanten, de kant die we nog niet kennen en onze aarde, een pad geëffend, opdat de ziel van iemand kan stijgen in het licht van liefde.

Op aarde zijn er engelen, die zich bewust zijn van die weg. Zij helpen als ze overgegaan zijn deze weg te bouwen met engelengeduld en liefdevol begrip.

Sjoerdje, op haar weg, is in staat de beide werelden te zien en te ervaren, waardoor ze ons leert te zien. Onze ogen worden aangeraakt door haar zijn in twee dimensies, van waaruit de trilling van liederen, die ons raken, pure liefde worden. Zingend zijn we op weg en openen de weg in liefde.

Stichting Andere Klank, Info@andereklank.nl